محمدرضا فلسفی نژاد
آخرین بهروزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
مدرک تحصیلی: دکتری روانسنجی
رتبه علمی: دانشیار
سمتها
بخشها | سمت |
---|---|
سنجش و اندازهگیری |
|
فعالیتها
-
انطباق و مطالعھ ویژگی ھای روان سنجی پرسشنامھ سکوت سازمانی
-استاد راهنما
-
چالش های همتراز سازی در آزمون های چند بعدی و شناسایی رویکرد بهینه مقابله با آنها
-استاد راهنما
-
کارایی مدل های زمان پاسخ در سنجش توانایی های شناختی ( استدلال کمی، توجه، برنامه ریزی و سازماندهی) کودکان
-استاد راهنما
-
تدوین و اعتباریابی مدل بهینه سنجش مقطعی ارزش افزوده موسسات آموزش عالی مبتنی بر دستاوردهای یادگیری دانشجویان
-استاد راهنما
-
شناسایی رویکرد مطلوب تعیین منابع درونی کنش افتراقی سوال در آزمون های سرنوشت ساز
-استاد راهنما
-
شناسایی رویکرد بهینه تشخیص کنش افتراقی سوال با احتساب امکان حدس در آزمون های توانایی شناختی
-استاد راهنما
-
کاربرد مدل سازی شبکه های بیزی در سنجش سازه های روانشناختی با تاکید بر اختلال افسردگی اساسی
-استاد راهنما
-
کاربرد مدل راش و مقایسه آن با نظریه کلاسیک اندازه گیری در افزایش دقت و روائی پرسشنامه شخصیت چندوجهی مینه سوتا (MMPI) در فرایند استخدام شغلی
-استاد راهنما
-
طراحی و اعتباریابی الگوی سنجش صلاحیت معلمان فنی بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش
-استاد راهنما
-
مطالعه منابع چندگانه کنش افتراقی سوال در آزمون های سرنوشت ساز
-استاد راهنما
-
کاربرد مدل های طبقه بندی تشخیصی در تشخیص اختلالات عاطفی - رفتاری : مطالعه موردی چک لیست رفتاری کودک آخنباخ ( سی بی سی ال )
-استاد راهنما
-
مطالعه و مقایسه تاثیر روش های مختلف مقابله با داده های گم شده بر ساختار و بارهای عاملی و شاخص های برازش در تحلیل عاملی ابزارهای اندازه گیری های روان شناختی
-استاد راهنما
-
اعتباریابی آزمون اندریافت موضوع ( تی ای تی ) در جمعیت ایرانی
-استاد راهنما
-
شناسایی و اعتبار سنجی مدل بهینه نمره گذاری آزمون ( مورد مطالعه : آزمون وکالت )
-استاد راهنما
-
طراحی و اعتباریابی بسته آموزشی تاب آوری از طریق بازی و تعیین اثربخشی آن بر پرخاشگری، سازگاری اجتماعی و خودکنترلی کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی
-استاد مشاور
-
تدوین الگوی علی بازگشت اعتیاد بر اساس مولفه های شیوه های فرزند روری ادراک شده، سبک های مقابله ای، یشایندهی در بهبود یافتگان بدون بازگشت
-استاد مشاور
-
تدوین برنامه آموزشی مهرات های خود آگاهی، مقابله با استرس و همدلی مبتنی بر فرهنگ بومی و تعیین اثربخشی آن بر شادکامی و تاب آوری زنان مطلقهخ ۳۰ تا ۴۰ ساله کرماان
-استاد مشاور
-
تدوین و اعتباریابی برنامه فراتشخیصی مبتنی بر پذیرش و تهعد و تعین اثربخشی آن بر میزان افکار منفی تکراری و اختلالات افسردگی، اضطراب و وسواس فکری- عملی
-استاد مشاور
-
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی مبتنی بر یادگیری سیار و تاثیر آن بر انگیزش پیشرفت تحصیل، یادگیری و رضایت تحصیلی دانش آموزان کلاس های چند پایه ابتدایی
-استاد مشاور
-
مطالع تاثیر زمینه ای مرتبط با مدرسه و دانش اموزان بر واد خواندن (پرلز ۲۰۱۶) با استفاده از مدل پردازی خظی سلسله مراتبی
-استاد مشاور
-
ویژگی های روانسنجی پرسشنامه یادگیری اجتماعی-عاطفی پانوراما (PSELS) در دانش¬آموزان مقطع متوسطه اول شهر کرج: کاربرد تحلیل عاملی و رویکرد اندازه گیری راش
-استاد مشاور
-
ساخت و هنجاریابی آزمون توانایی های شناختی (CAT) برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول: کاربرد مدل چند بعدی نظریه سوال-پاسخ (MIRT)
-استاد مشاور
-
ویژگی های روانسنجی ، ساختار عاملی و تغییر ناپذیری اندازه گیری پرسشنامه های باور های شخصیت در جوانان دختر و پسر شهر اصفهان
-استاد مشاور
-
مطالعه طولی روند عملکرد دانش آموزان پایه هشتم ایران در آزمون ریاضی تیمز با استفاده از مدل های سنجش تشخیصی-شناختی
-استاد مشاور
-
طراحی و اعتباریابی الگوی یادگیری مبتنی بر محیط های یادگیری سیار و تاثیر آن بر عملکرد معلمان آموزش ویژه
-استاد مشاور
-
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه اضطراب زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک
-استاد داور
-
طراحی و رواسازی مدل و ساخت ابزارهای سنجش شایستگی های اختصاصی، مورد مطالعه مدیران شرکت پایانه های نفتی ایران
-استاد داور
-
کارایی مدل های عاملی و شبکه در تعیین زیربنای ساختاری هوش کودکان : مورد مطالعه آزمون هوش وکسلر
-استاد داور
-
طراحی مدل ساخت و رواسازی ابزار سنجش شایستگی های عمومی و اختصاصی مدیران دانشگاه ها
-استاد داور
-
ویژگی های روان سنجی و ساختار عاملی پرسشنامه پاسخ رفتاری خشم (BARQ) در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال شهر اصفهان : کاربرد ترکیبی تحلیل عاملی و مدل راش
-استاد داور
-
ساخت، رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه خودارزیابی تصمیم گیری اخلاقی روانشناس و مشاور
-استاد داور